Ανάπλαση παρόχθιας ζώνης Ληθαίου
Thanasis Michalakis 13 Δεκεμβρίου 2019
17

Ο Δήμος Τρικκαίων αλλάζει τη βιώσιμη κινητικότητα στα Τρίκαλα. Αλλάζει την παρόχθια ζώνη του Ληθαίου ποταμού σε μήκος περίπου 2,5 χλμ. από το Μουσείο Τσιτσάνη μέχρι την αρχή της οδού Καλαμπάκας.
Θέτει ζητήματα για τη νέα μορφή της πόλης, για την αξιοποίηση του υδάτινου πλούτου, στρέφοντας τον πολίτη, τον επισκέπτη, τον φιλοξενούμενο σε αυτόν. Με πεζοδρόμους και ποδηλατοδρόμους, με οριοθετήσεις και αναπλάσεις, δίνεται η δυνατότητα για νέα μορφή στις όχθες και για λειτουργική διαδρομή στο κέντρο της πόλης για όλους.
Στο πλαίσιο αυτό, μπορεί ο κάθε πολίτης να διατυπώσει τη γνώμη του επί της μελέτης που παρουσίασε ο Δήμος Τρικκαίων, αποτέλεσμα της συνεργασίας των Διευθύνσεων Τεχνικών Εργων και Πρασίνου.
Παρουσιάζονται αναλυτικά:
1. Η συνολική πρόταση, όπως κατατέθηκε ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2019
2. Ειδικότερες όψεις της μελέτης



Σχόλια (17)

ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟΥΛΆΧΙΣΤΟΝ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΜΈΧΡΙ ΤΗ ΓΈΦΥΡΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΗΣ . ΑΣ ΓΊΝΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΈΝΤΡΟ, ΕΙΔΙΚΆ Η ΠΕΡΙΟΧΉ ΜΕΤΑ ΤΗ ΓΈΦΥΡΑ ΚΑΡΔΙΤΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΌΝΙΑ ΑΠΕΡΙΠΟΙΗΤΗ.

Οποιαδήποτε παρέμβαση θα πρέπει να σέβεται απολύτως το φυσικό χαρακτήρα του ποταμού και της γύρω περιοχής. Που σημαίνει όσο γίνεται λιγότερα κτίσματα και μπετόν. Η φυσική ομορφιά του ποταμού θα διατηρηθεί μόνο αν οι παρεμβάσεις είναι ελάχιστες και δώσουν αποτέλεσμα που να είναι φυσικό κι όχι ψευτοφυσικο. Κατά τη γνώμη μου, και για να κάνω πιο σαφές αυτό που πιστεύω, καμία παρέμβαση δεν πρέπει να γίνει, πέρα φυσικά από τη φροντίδα για καθαριότητα. 

Το μόνο που θέλω να επισημάνω είναι ότι πρέπει να διαχωριστεί το οτιδήποτε κατασκευαστεί από τον οδικό άξονα! Η έλλειψη παιδείας και ο ωχαδερφισμός σε αυτή την πόλη καταστρέφουν τα πάντα! Και δεν είναι δυνατόν η Δημοτική Αστυνομία να είναι μπαμπούλας πάνω από τον κάθε ασυνείδητο! 

Καταρχάς:Παρτέρια
στις όχθες στην κεκλιμένη πλαγιά πριν από το πετροστρωτο δρομάκι. Δεν
είναι απαραίτητο να γίνει ακριβώς όπως στην φωτογραφία από το
Stapenhill. Μπορούν να τοποθετηθούν ένα ή δύο διαζώματα και να κάνουν
την ανάπλαση πολύ καλύτερη και τον Λιθαίο πολύ πιο εντυπωσιακό.
Εντυπωσιακή πόλη σημαίνει περισσότερος αστικός Τουρισμός.Η
θέση από τον φωτισμό είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΛΑΘΟΣ. Έτσι όπως έχουν μπει τα φώτα
φωτίζουν απευθείας τον δρόμο, κάτι που δεν είναι απαραίτητο καθώς τα
αυτοκίνητα έχουν φώτα. Επίσης φωτίζουν τον ποδηλατοδρόμο κάτι που πάλι
δεν είναι απαραίτητο γιατί υποτίθεται ότι τα ποδήλατα έχουν φώτα. Αυτός
που δεν θα έχει φως είναι ο πεζός.Τα φώτα θα έπρεπε
να είναι ανάμεσα από την όχθη και το πεζοδρόμιο το ένα φως να φωτίζει
την πλαγιά της όχθης (που παραπάνω προτείνω να ντυθεί με παρτέρια) το
βράδυ ενώ το άλλο το πεζοδρόμιο που κινούνται οι πεζοί.Επίσης
θα έπρεπε να τοποθετηθούν σε αραιή διάταξη δένδρα ανάμεσα από το ποτάμι
και τα λουλούδια έτσι ώστε αυτός που κάνει τον περίπατο του στο
πετροστρωτο να έχει από την μια μεριά τα παρτέρια και απο την άλλη το
ποτάμι με τα δένδρα. Θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη
για εξέδρες για καφετέριες σε αραιή διάταξη όμως. και όχι η μια δίπλα
στην άλλη. Μια ανά εκατό μέτρα. Αναμεσα απο τις εξέδρες τα παρτέρια που
ανέφερα (για τρίτη φορά).Μήπως θα ήταν καλό κάτω από
τις γέφυρες να δημιουργήσετε χωρο για καντίνα / καφετέρια / restaurant που
θα βγάζει και κάποια τραπεζάκια στις όχθες; Αυτό θα κάνει τα σημεία κάτω
από τις γέφυρες πολύ πιο όμορφα από το χάλι στο όποιο βρίσκονται
σήμερα, την γενικη εικόνα της όχθης πολύ πθοΗ έστω να δημιουργήσετε χώρους που θα τους νοικιάζετε σε επιχειρήσεις.Και εννοείται ότι ο πετρόστωτος δρόμος περιπάτου θα πρέπει να περνά από μπροστά του χωρίς να τον παρεμποδίζουν.Παραδείγματα καφέ κάτω από γέφυρα.

Από τη μελέτη δεν προκύπτουν στοιχεία για το πόσες θέσεις στάθμευσης καταργούνται και πως αυτές θα αναπληρωθούν. Στα κτίρια που βρίσκονται επί των οδών που θα γίνουν οι αναπλάσεις υπάρχουν δραστηριότητες όπως π.χ. πολλά ιατρεία που η πρόσβαση ασθενών με αυτοκίνητο είναι απαραίτητη. Η ως τώρα εμπειρία από  την εφαρμογή διακριτών ποδηλατοδρόμων έχει δείξει ότι υπάρχουν ποδηλάτες που τους αγνοούν και συνεχίζουν να κυκλοφορούν στους δρόμους αγνοώντας τον ΚΟΚ ή τους χρησιμοποιούν κινούμενοι ακόμη και αντίθετα προς την επιτρεπόμενη κατεύθυνση. Την ίδια στιγμή   χωρίς πρόβλεψη για χώρους στάθμευσης  ο χρόνος ανεύρεσης θέσης στάθμευσης θα πολλαπλασιαστεί για τους οδηγούς με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κυκλοφοριακή επιβάρυνση, καταναλώσεις καυσίμων και ρύπους.Σε βροχερές ημέρες η κατάσταση είναι ήδη αφόρητη ενώ οι ποδηλατόδρομοι παραμένουν πολυτελώς άδειοι. Νομίζω ότι ο αριθμός των ποδηλάτων στην πόλη μας είναι ικανός ώστε να αξίζουν ισότιμα τη συνύπαρξή τους στους δρόμους με την ταυτόχρονη μείωση της ταχύτητας των οχημάτων. Η σχετική κουλτούρα και εξοικείωση στους οδηγούς υπάρχει. Θα εξοικονομηθούν χρήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία πάρκινγκ και καλύτερων κατασκευών ανάπλασης. Χωρίς καταγραφή των χαμένων θέσεων στάθμευσης και την εύρεση ισοδυνάμων θα υπάρξει επιδείνωση των συνθηκών στο παραγωγικό κομμάτι των δραστηριοτήτων της πόλης μας.

Αρχικά θα ήθελα να συγχαρώ τους συντελεστές της μελέτης, η εφαρμογή της οποίας θα αναβαθμίσει την πόλη μας και το βιοτικό μας επίπεδο. Αποτελεί αναγκαιότητα η αξιοποίηση του ποταμού, σύμφωνα με τις προδιαγραφές άλλων Ευρωπαϊκών πόλεων και προς την κατεύθυνση αυτή στοχεύει και η μελέτη.Ωστόσο για να υπάρξουν τα προσδοκώμενα οφέλη για την πόλη, αλλά και για τους κατοίκους της που ζουν σε αυτήν, θα πρέπει οπωσδήποτε το ζήτημα να εξεταστεί  και υπό το πρίσμα της δημιουργίας θέσεων στάθμευσης πέριξ της περιοχής που η μελέτη εξετάζει. Σε διαφορετική περίπτωση θα δημιουργηθεί ένας πολύ ωραίος πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος, που θα επιβαρύνει όμως δυσανάλογα την κυκλοφοριακή άνεση του μέσου πολίτη, ειδικά αυτού που δεν μένει στο κέντρο αλλά περιφερειακά αυτού. Ήδη η κυκλοφοριακή κατάσταση και η στάθμευση στο κέντρο είναι ανυπόφορη, ειδικά στις (συχνές) βροχερές μέρες που ο πολίτης πρέπει να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο για να μεταφέρει τα παιδιά, τους υπερήλικες, ασθενείς, κλπ.Μια ιδέα θα ήταν η πρόβλεψη για δημιουργία πολυόροφων κτιρίων με αποκλειστική χρήση τη στάθμευση οχημάτων, τα οποία θα προσέφεραν εύκολη και φθηνή στάθμευση στους επισκέπτες του κέντρου. Τέτοιοι διαθέσιμοι χώροι θεωρώ ότι είναι αυτοί του υφιστάμενου δημοτικού πάρκινγκ στην Αμαλίας, καθώς και της πλατείας του παλιού ΚΤΕΛ. Εάν στα σημεία αυτά δημιουργούνταν πολλές και φθηνές θέσεις σταθμεύσεις τότε θα αποσυμφορούταν η κατάσταση και για τους επισκέπτες και για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής. Όλο το τμήμα μεταξύ αυτών των σημείων θα μπορούσε να είναι πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος και το κέντρο να αναβαθμιστεί.Επιμένω στο «φθηνές θέσεις στάθμευσης», της τάξης του 1 €/ώρα και όχι να είναι πηγές αισχροκέρδειας, καθώς θεωρώ ότι είναι απαραίτητος παράγοντας για την αθρόα χρήση αυτών των κτιρίων και τη βιωσιμότητα του σχεδίου.Το οικονομικό πρόβλημα που τίθεται για την κατασκευή των κτιρίων αυτών θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με την ανάμιξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, εφόσον τεθούν οι απαραίτητες ευνοϊκές συνθήκες από πλευράς του Δήμου, προκειμένου να καταστήσει ελκυστική μια τέτοιου είδους επένδυση, πάντοτε όμως σεβόμενη τον πολίτη και θέτοντας όρους για φθηνή χρήση της υποδομής (ισορροπώντας με την μακροχρόνια απόδοση της χρήσης).Ευελπιστώ ότι θα εισακουστούν οι προβληματισμοί μου, που έχουν ως γνώμονα την αγάπη για την πόλη μας, ώστε να προχωρήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αναβάθμιση του κέντρου της πόλης και όχι αποσπασματικές παρεμβάσεις που θα δημιουργήσουν άλλα προβλήματα. Έτσι θα μπορέσουμε να ανεβάσουμε πραγματικά την πόλη σε Ευρωπαϊκά στάνταρ, προσφέροντας τις βασικές υποδομές που έχουν οι Ευρωπαικές πόλεις και δυστυχώς ακόμη δεν διαθέτει η πόλη μας.Ελπίζω να βοήθησα στη συζήτηση.Ευχαριστώ.

Πολύ ενδιαφέρον σχέδιο και σε αρμονία με το περιβάλλον . Να δωθεί έμφαση στην ασφάλεια των ποδηλατών και την διαχώριση των ποδηλατολωρίδων απο το πεζοδρόμιο διότι υπάρχει η τάση εμπλοκής πεζών και ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων που πηγαίνουν ανάποδα . 

Πιστεύω πως η ανάπλαση του ποταμού πρέπει να γίνει μέχρι τη γέφυρα στην οδό Καρδίτσης, διότι από τον δρόμο αυτό οι ποδηλάτες θα κατευθύνονται με ασφάλεια από και προς το στάδιο, το κλειστό γυμναστήριο, το πάρκο του Αϊ Γιώργη και το ΤΕΦΑΑ.

Επίσης, η ανάπλαση του ποταμού να γίνει με όσο γίνεται λιγότερο τσιμέντο και περισσότερο πράσινο. Ειμαι σύμφωνος με το παρακάτω σχόλιο, δεν χρειάζεται να είναι τόσο μοντέρνα, ώστε να ταιριάζει με την παλιά πεζογέφυρα.

Πολύ ωραίες φαίνονται στις φωτογραφίες οι παρεμβάσεις . Ναι συμφωνώ με τα προαναφερθέντα , περί λιγότερου τσιμέντου κ περισσότερο πράσινο . Για την Πλατεία όμως του Δεσποτικού , που πριν χρόνια αλλάχτηκε , θέλω να πω πως κ εγώ κ πολλοί γνωστοί και φίλοι , προτιμούσαμε η βρύση ειδικά , να είχε τον παραδοσιακό της χαρακτήρα , όχι μόνο μοντερνιες

Τα Τρίκαλα είναι προικισμένα  με μια πανελλήνια μοναδικότητα. Με το πανέμορφο ποτάμι, το Ληθαίο, που διασχίζει την πόλη από τη μια άκρη μέχρι την άλλη, περνώντας μέσα από το κέντρο της! Κι όμως, εξαιτίας κάποιας πολύ περίεργης αντίληψης περί αισθητικής, η οποία εφαρμόστηκε πριν από αρκετά χρόνια,  το φυσικό αυτό στολίδι, σε μεγάλο μέρος του, είναι σαν να το έχουν αποκρύψει από τον κόσμο. Ντόπιοι και τουρίστες, σε πολλά τμήματά του, δεν μπορούν να  δουν και να  χαρούν το ποτάμι κι ας περπατούν στα πεζοδρόμια δίπλα του !!!  Δυστυχώς, αυτό γίνεται σε μεγάλο μέρος της διαδρομής του!!!   Για παράδειγμα, περπατήστε στα πεζοδρόμια που είναι στις πλευρές του Ληθαίου από τη γέφυρα Τρικαίογλου ( μαιευτήριο ) μέχρι τη γέφυρα που είναι δίπλα στην πλατεία Βουβής. Το νερό δύσκολα θα το δείτε !!!  Για να μπορέσει κάποιος να το δει πρέπει να είναι σχετικά ψηλός.  ΟΙ περισσότεροι μπορούν να δουν  μόνο την απέναντι όχθη και μόνο το πάνω μέρος της!!! Εννοείται ότι για τα παιδιά, το ποτάμι και οι όχθες του, σε όλο αυτό το τμήμα, είναι σαν να μην υπάρχει αφού δεν μπορούν να δουν ούτε το νερό ούτε τις όχθες!!!  Μπορούν να δουν μόνο τις … πολυκατοικίες στην απέναντι όχθη! Το λόγο τον ξέρουμε όλοι και τον έχουμε ….συνηθίσει!  Εδώ και δεκαετίες φυτεύτηκε κατά μήκος του παραποτάμιου πεζοδρομίου αρκετά ψηλό πράσινο (συνήθως είναι  περιποιημένο και κουρεμένο)  αλλά  λειτουργεί σαν τείχος!!!  Κι απ΄ τις δυο πλευρές του Ληθαίου!!! Και δε σταματά στη γέφυρα της πλατείας Βουβής!  Από εκεί μέχρι και το δημοτικό πάρκινγκ, δηλαδή κοντά στη γέφυρα που είναι  το άγαλμα του Ασκληπιού, το πράσινο  “τείχος” συνέχιζε αλλά  ευτυχώς, με τα χρόνια, σε αρκετά τμήματα έχει καταστραφεί. Το ίδιο, (πάλι ευτυχώς …) καταστράφηκαν κι απ΄τις δυο πλευρές και τμήματα από τη γέφυρα Μαρούγγενας  ( πλατεία Κιτριλάκη) μέχρι τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ.. Έτσι, από αυτά τα τμήματα, ο περιπατητής μπορεί και απολαμβάνει την  ωραία ροή του Ληθαίου  και τις πανέμορφες όχθες του. Η γνώμη μου είναι ότι αυτό το πράσινο “τείχος” πρέπει να ξηλωθεί και στις δυο όχθες, σε όλο το εντός της πόλης μήκος του ποταμού και να μπουν  στα πεζοδρόμια καλαίσθητα  κάγκελα, ώστε  ο κόσμος να βλέπει και να χαίρεται ανεμπόδιστα  και τη ροή του νερού και τις όχθες. (Για παράδειγμα όπως έγινε στο μικρό τμήμα από την κεντρική γέφυρα προς την πρώην ταβέρνα Κωστάρα.) Ο πολίτης,πρέπει να μπορεί να  βλέπει το ποτάμι σε όλο το μήκος του,  να το ζει στην καθημερινότητά του και να το απολαμβάνει. Επίσης, αν ξηλωθεί αυτό το πράσινο “τείχος που όπως εξήγησα κάνει τόση ζημιά , τα πεζοδρόμια μπορούν άνετα να φαρδύνουν και μάλιστα σε κάποια τμήματα θα είναι τόσο φαρδιά  που θα μπορούσαν ν΄ αξιοποιηθούν με ποικίλους τρόπους. Τα τελευταία χρόνια έγιναν και συνεχίζουν και τώρα να γίνονται  παρεμβάσεις που, απολύτως δικαιολογημένα, ανέβασαν τα Τρίκαλα σε θέση ζηλευτή. Περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον, για να μην πω με αγωνία,  να δούμε την ανάπλαση της παρόχθιας ζώνης του Ληθαίου. Έργα τόσο  σημαντικά  για την καθημερινότητα της πόλης, που να υποστηρίζονται μ’ έναν τόσο αξιόλογο προϋπολογισμό, μπορούν να γίνονται μόνο κάθε αρκετά χρόνια. Αυτός εξάλλου είναι  κι ο λόγος που αποφάσισα να καταθέσω κι εγώ την πρότασή μου.Σκαλιάς Κωνσταντίνος.

Ενδιαφέρουσα παρέμβαση αλλά  τι μέριμνα ληφθηκε για την απρόσκοπτη λειτουργία των επιχειρήσεων στην περιοχή της παρέμβασης τόσο κατά την διάρκεια των εργασιών αλλά και μετέπειτα με την κατάργηση θέσεων σταθμευσης εντός αλλά και πέριξ του κεντρου.

Συγκεκριμένα ερωτήματα:1.Υπάρχει
σχετική μελέτη κατανομής του θετικού ισοζυγίου κοινόχρηστων χώρων στάθμευσης
των εμπορικών καταστημάτων σε σχέση με τις νεοφερμένες αναπλάσεις που
συρρικνώνουν απαγορευτικά την φορτοεκφόρτωση των καταναλωτικών προϊόντων
δεσμεύοντας υπερβολικά λειτουργικό χώρο για την οικονομία της πόλης. 2. Ακολουθήθηκε
η συντεταγμένη προϋπόθεση εξεύρεσης νέων χώρων στάθμευσης για αυτές που
καταργούνται; 3. Τι
γίνεται με την συγκοινωνιακή διαχείριση των πολιτών – καταναλωτών του Δήμου
Τρικκαίων; Διότι ο Δημότης-καταναλωτής από το Ριζαριό ή την Ζηλευτή που
επιβάλλεται να έρθει στο κέντρο της πόλης καταντά να μην έχει την ίδια
αντιμετώπιση με του συνδημότες του Μητροπολιτικού Κέντρου του Δήμου Τρικκαίων.
Και ασφαλώς η οικονομική ανάπτυξη της πόλης δεν συντελείται μόνο από τους
αστικούς δημότες αλλά και από καταναλωτές δημότες των περιφερειακών τοπικών
κοινοτήτων που δυστυχώς τους εξοστρακίζουμε στα πολυκαταστήματα ομόρων νομών. 4. Ανάπλαση
= Απελευθέρωση βιώσιμων χώρων. Όχι αρχιτεκτονικές ζωγραφιές χωρίς χωροταξικό υπόβαθρο.
Δίχως κοινωνική και οικονομική πολιτική των κοινόχρηστων χώρων αλλά και δίχως
προ-κοστολογημένη μελέτη εφαρμογής. Διότι εν τέλει το «όραμα» του Δήμου
καταλήγει σε μία αρχιτεκτονική – συγκοινωνιακή σκέψη της Δ/νσης Τεχνικών
Υπηρεσιών που αν αποτύχει το κοινωνικό και οικονομικό
κόστος θα βαρύνει στο σύνολο του τους δημότες αυτής της πόλης δυσχεραίνοντας
την ήδη φθίνουσα εμπορική οικονομία μας.

Καλή η πρότασή σας, για την ανάπλαση του Ληθαίου ποταμού, με την επιπλέον γνώμη μου.                                                                                       α) Αύξηση της απόστασης μέχρι γέφυρα της οδού Καρδίτσας, και σύνδεση με τον Αγιομονιώτη ποταμό, μέχρι Μύλο Ματσόπουλο. Ειδικά ο Αγιομονιώτης δεν βλέπεται από την εγκατάλειψη. β) Ανά 100 μέτρα, σε παρτέρια, φύτεμα αρωματικών – φαρμακευτικών φυτών, για σύνδεση του ποταμού με τον μύθο του Ασκληπιού.                                     γ)  Ταυτόχρονα μη ξεχνάτε τις εγκεκριμένες πεζοδρομήσεις στις γειτονιές της πόλης, που έχουν πληρωθεί από τους ιδιοκτήτες. Στις γειτονιές καθημερινά, ζούμε – αναπνέουμε – συναντιόμαστε – παίζουμε, στο κέντρο αντίθετα, περνάμε ελάχιστες ώρες την εβδομάδα. Ευχαριστώ.

Όσο αφορά το σχέδιο ανάπλασης του ποταμού μας,αλλά και προτάσεις που αφορούν την τουριστική ανάπτυξη της πόλης μας θα ήθελα να πω και εγώ την γνώμη μου.Αν και λείπω από την πόλη λίγο πάνω από 20 χρόνια λόγω εργασιακού περιβάλλοντος την επισκέπτομαι όποτε μπορώ,αλλά ενημερώνομαι και όσο μπορώ από το διαδίκτυο και τους δικούς μου ανθρώπους.Στην Ελλάδα όταν μιλάμε για ανάπλαση εννοούμε τις περισσότερες φορές κατασκευές από μπετόν και δομικά υλικά.Τον ποταμό θα πρέπει να τον σεβαστούμε γιατί έχει παρελθόν,παρόν και μέλλον το οποίο αφορά και τα παιδιά μας.Αυτό σημαίνει όχι μπετόν αλλά πράσινο,λουλούδια,δένδρα,θαμνώδες βλάστηση,αλλά και ωραίες διαδρομές παραπλεύρος του που θα εκτείνονται σε όλο το μήκος που διασχίζει την πόλη για να το χαίρεται ο Τρικαλινός και να το διαφημίζει ο τουρίστας.Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα Τρίκαλα δεν είναι μόνο το κέντρο.Επειδή λόγω δουλειάς έχω ταξιδέψει σε όλες τις μεσογειακές χώρες και όχι μόνο ο ποταμός  θα πρέπει να είναι σημείο αναφοράς της πόλης μας.Παράδειγμα:Στην Λουμπλιάνα της Σλοβενίας,Κάρλος Βιβάρι στην Τσεχία δύο πόλεις με ποταμό τους προβάλουν έχουν κάφε και εστιατόρια μαγαζάκια με σουβενίρ δίπλα τους,βόλτα με βάρκα στο ποτάμι που σου φαίνεται πάρα πολύ ωραία και είναι,άλλα όχι καλύτερο από τον δικό μας αλλά έχουν προβολή.Κάθε πόλη έχει τον δικό της χαρακτήρα,την δική της δόμηση,την δική της κουλτούρα και παράδοση και καλό θα ήταν να μην παίρνουμε τις ιδέες ή στοιχεία από άλλες αναπλάσεις από πόλεις του εξωτερικού γιατί η κάθε μια είναι μοναδική.Στην πόλη μας επειδή υπάρχουν κτίρια που έχουν κάποιο ύψος  και τα οποία δεν έχουν μια συνέχεια στο νεοκλασικό στιλ στο ποτάμι  θέλουμε πράσινο.Αρνητικά του μπετόν:Θα φέρει σκουπίδια και όχι μόνο είναι σίγουρο.Δείτε την Ομόνια πως την έχουν κάνει μετά την τελευταία ανάπλαση της.Δείτε και την Ομόνια σε παλιές φωτογραφίες με συντριβάνι και λουλούδια.Ζέστη έχουμε σαραντάρια το καλοκαίρι με το μπετόν θα αυξηθεί και άλλο.Γέφυρες καλό θα ήταν να τις δώσουμε ένα χαρακτήρα με μια ανακαίνίσή τους.Όσο αφορά τον ποδηλατόδρομο επειδή έχω κάνει ποδήλατο σε ποδηλατόδρομο στην Μαγιόρκα  αυτοί εκεί χρησιμοποιούν την μεγαλύτερη διαδρομή εκτός δρόμου.Πιστεύω ότι είναι η καλύτερη επιλόγη για να προστατεύονται και οι ποδηλάτες καθόσον ακόμη έχουμε πρόβλημα με την παιδεία μας σαν Έλληνες.  Εδώ και 9 χρόνια ξεκίνησε ο μύλος,βλέπω μια προσπάθεια να ανοίξει ο τουρισμός για περισσότερους μήνες και αυτό είναι καλό γιατί για να είμαστε ειλικρινείς μπορεί ο μύλος κάποια στιγμή να έχει πτώση και αυτό είναι λογικό γιατί όλα είναι μόδα.Αυτό με τα ευρωπαικά προγράμματα είναι καλό γιατί διαφημίζεται η πόλη.Πρέπει να γίνει ένα πακέτο προώθησης δραστηριοτήτων που να συνδέει Φρούριο-Βαρούσι-Ασκληπιείο το όποιο πρέπει να γίνει επισκέψιμο-Τζαμί- Μαυσωλείο να ανοίξει προθχές το κοιτούσαν από έξω κάποιοι επισκέπτες αυτό δεν είναι καλό-Χαμάμ-Μουσείο Τσιτσάνη πρίν ένα μήνα κάποιοι επισκέπτες με ρωτάγανε που είναι-Μετέωρα θρυσκευτικός τουρισμός-Καλαμπάκα-Καστράκι -Μουσείο Μανηταριών-Σπήλαιο Θεόπετρας-Ελάτη-Χιονοδρομικό-Περτούλι,ακόμη και συνεργασία με Δήμο Καρδίτσας όσο αφορά για την Λίμνι Πλαστήρα.Τέλος για να γίνουμε μια άκρως τουριστική πόλη θα πρέπει να μπορούμε να αναδείξουμε  ακόμη και το πιο μικρό πράγμα (στην Πράγα κάθε φορά που άλλαζε σπίτι ο Κάφκα μας το προβάλανε).

Καλησπέρα σας και καλή χρονιά. Όπως φαίνεται στα σχέδια, μοιάζει πολύ ελκυστική και όμορφη μια τέτοια ανάπλαση για την πόλη των Τρικάλων. Ωστόσο, κάθε ανάπλαση που επιχειρείται θα πρέπει εκτός από όμορφη να είναι και χρήσιμη για όλους τους δημότες αλλά και τους επισκέπτες αυτής της πόλης. Μπορεί η μελέτη να φιλοδοξεί να εφαρμόσει παντού τις ίδιες προδιαγραφές για την ανάπλαση αλλά καλώς ή κακώς τα δεδομένα δεν είναι παντού τα ίδια. Για παράδειγμα οι θέσεις στάθμευσης σε κάποια σημεία δε μειώνονται απλώς αλλά καταργούνται τελείως. Επιπλέον, υπάρχουν σημεία στα οποία η μείωση του πλάτους του δρόμου στα 3,7 μέτρα για την κυκλοφορία των οχημάτων θα αυξήσει τον ήδη σοβαρό κίνδυνο ατυχημάτων μεταξύ αυτοκινήτων, ποδηλάτων ή και πεζών. Αναφέρομαι συγκεκριμένα στην οδό τέρμα Λάκμωνος με αρχή της Καλαμπάκας, περιοχή στην οποία κατοικώ (σχήμα 1). Πιθανότατα βέβαια παρόμοια προβλήματα να υπάρχουν και σε άλλα σημεία της ανάπλασης. Εν κατακλείδι, είναι σημαντικό να υλοποιούνται τέτοιες παρεμβάσεις – αναπλάσεις για την πόλη μας, αφού πρώτα λαμβάνεται υπόψη τόσο η χρησιμότητά τους για όλη την κοινωνική και οικονομική ζωή της πόλης όσο και η ασφαλής κυκλοφορία των πολιτών με οποιοδήποτε μέσο ή πεζών και όχι να ενδιαφέρει μόνο το αισθητικό τους αποτέλεσμα. Κατά τη γνώμη μου λοιπόν, η μελέτη αυτή θα πρέπει να επανεξεταστεί και να διορθωθεί με βάση τις ιδιαιτερότητες της πόλης μας.

Πιστεύω ότι η μελέτη αυτή δεν θα υλοποιηθεί και θα παραμείνει στα συρτάρια του Δήμου…για να αναθεωρηθεί κάποια χρόνια μετά για ευνόητους λόγους! Εάν οι συνεργαζόμενες Υπηρεσίες του Δήμου είχαν σθεναρή άποψη θα την εφάρμοζαν αμέσως και δεν θα ζητούσαν την γνώμη του καθενός πολίτη για αυτονόητα ζητήματα του τομέα τους! Είναι φανερό ότι πάσχουν από σοβαρές και αξιόπιστες ιδέες…