Διαβούλευση για τη ΣΒΑΑ
Alexandros Liatsos 22 Ιουλίου 2019
4

Ο Δήμος Τρικκαίων βρίσκεται στο στάδιο της εκπόνησης της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης ώστε να υποβάλλει μια ολοκληρωμένη, συνεκτική και τεκμηριωμένη πρόταση στη βάση ενός συνολικού και μακροπρόθεσμου σχεδίου για το μέλλον της πόλης των Τρικάλων.

Μπορείτε να συμπληρώσετε το ακόλουθο ερωτηματολόγιο ή μπορείτε να συμμετάσχετε στέλνοντας τα σχόλια σας

Σχόλια (4)

Το ΣΒΒΑ και ο τρόπος υλοποίησης πρέπει να λάβει υπόψη του τις ανάγκες των κοινοτήτων. Το site του δημου πρεπει να παρέχει ολιστικη ενημερωση 

0

Με ποιον τρόπο θα μπορούσαμε να ενθαρρύνουμε τη βιώσιμη κινητικότητα αν όχι με το να αποθαρρύνουμε δραστικά τη χρήση του αυτοκινήτου;

Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί με τις εξής παρεμβάσεις -θα πρότεινα-:
  • Χρήση διοδίων στις εισόδους του κέντρου της πόλης (ακόμη και μικρό αντίτιμο της τάξης του 0,5€ θα περιόριζε δραστικά την άσκοπη χρήση αυτοκινήτου).
  • Απαγόρευση εισόδου στα αυτοκίνητα εντός του πυκνού αστικού ιστού, δηλαδή της περιοχής της πρώην ελεγχόμενης στάθμευσης (εκτός μονίμων με δεσμευμένη και ελεγχόμενη θέση στάθμευσης, καθώς και εκτός επαγγελματιών), με ταυτόχρονη κατασκευή θέσεων στάθμευσης σε 5 σημεία (Ζωαγορά, Κολυμβητήριο, έναντι ΣΜΥ, Σταθμός ΟΣΕ και Νοσοκομείο). Επιπλέον, σύνδεση αυτών των θέσεων στάθμευσης με miniBus και με ενοικιαζόμενο ποδήλατο.
  • Μετατροπή σε πεζόδρομο των στενών οδών (έως 5m πλάτος) πέριξ του κέντρου και ορισμός θέσεων στάθμευσης μόνο για τους μόνιμους κατοίκους με ελεγχόμενη θέση.
  • Σύνδεση όλων των σχολείων με το κέντρο με ποδηλατόδρομο.
  • Μετατροπή όλων των θέσεων στάθμευσης στην πρώην ελεγχόμενη ζώνη σε προσωρινής στάθμευσης (έως 30′ με χρέωση).
  • Μετατροπή όλων των οδών του κέντρου σε οδούς με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ/ώρα, με ταυτόχρονες παρεμβάσεις που να εμποδίζουν την επιτάχυνση (πχ. υπερυψωμένες διαβάσεις).
  • Τοποθέτηση αισθητήρων μέτρησης θορύβου σε όλες τις κεντρικές οδούς και ενεργοποίηση εφαρμογής (mobile App στην αστυνομία) για άμεσο εντοπισμό παραβάσεων.
  • Συνεργασία με τους επαγγελματίες για αποφυγή στάθμευσης εμπρός των καταστημάτων τους με παράλληλες προσφορές (πχ. πάρκαρε στο parking χ και κέρδισε 10% στον καφέ ή στις αγορές σου)
  • Συνεργασία με τα περιαστικά ξενοδοχεία της πόλης για προσφορά ενός κοινού mini-bus προς τους πελάτες τους (shuttle bus) περιοδικά εντός της ημέρας με κατεύθυνση προς το κέντρο, το ΚΤΕΛ και το Σταθμό ΟΣΕ.
  • Μεσοπρόθεσμη μεταφορά της Λαϊκής Αγοράς εκτός του κέντρου της πόλης, σε περιοχή που θα αναπτυχθεί από την παρουσία της.
  • Σύνδεση του ΤΕΦΑΑ με το κέντρο της πόλης με ποδηλατόδρομο και mini-bus.
  • Θέση σε λειτουργία πλατφόρμας κοινόχρηστου ηλεκτρικού αυτοκινήτου (car-sharing) για εντός του Δήμου μετακινήσεις.

Εάν σήμερα, με μέτρα σαν αυτά, δεν μετατρέψουμε την πόλη μας σε πόλη όπου θα εμποδίζεται δραστικά η χρήση του αυτοκινήτου, αλλά που προσφέρονται εναλλακτικές (mini-bus και ποδήλατο), δεν μπορούμε να δώσουμε μακροπρόθεσμη προοπτική.

1+

Το βασικότερο που αποτρέπει την χρήση αυτοκινήτου και βάζει τον πεζό και το ποδήλατο στην πρώτη γραμμή είναι νέες εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο κέντρο πχ για αρχή πεζοδρόμηση των δρόμων παραποταμίως για ενοποίηση με το ήδη πεζοδρομημένο τμήμα του κέντρου (τμήμα οδού Αμαλίας, Κανουτά & Όθωνος μέχρι διασταύρωση με Γαριβάλδη)

0

Μεγαλόπνοο σχέδιο, μακάρι να εφαρμοστεί

0
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε